Case: Van een verlammende fusie naar een bruisend accountantskantoor

Drie accountants- en administratiekantoren gingen fuseren. De medewerkers waren onzeker over hun functie. De nieuwe directie had geen zicht op het potentieel binnen het bedrijf. De medewerkers stonden stil in hun ontwikkeling, en daarmee het bedrijf ook.

SlimPartners kreeg de vraag dit te onderzoeken. Alle medewerkers werden getest op persoonlijkheidskenmerken en competenties. De adviseur van SlimPartners besprak de resultaten met iedere medewerker, en vroeg naar hun ambitie.

Uitkomst

De uitkomsten zijn voor iedere medewerker omgezet naar een Persoonlijk OntwikkelPlan (POP). Leidinggevenden en medewerkers gingen hiermee aan de slag. 50% van de medewerkers pakte in de periode daarna een studie op. En er startte een proces van intervisie en kennisdeling.

Resultaat

De nieuwe kennis wordt gedeeld. De tevredenheid en betrokkenheid is toegenomen. Medewerkers hebben weer regie op hun eigen rol en functie gekregen. Dat leidde tot gewenste veranderingen in de personele bezetting (intern én extern). Het bedrijf is veel wendbaarder geworden en klaar voor de toekomst.

Case: Van een verlammende fusie naar een bruisend accountantskantoor

Drie accountants- en administratiekantoren gingen fuseren. De medewerkers waren onzeker over hun functie. De nieuwe directie had geen zicht op het potentieel binnen het bedrijf. De medewerkers stonden stil in hun ontwikkeling, en daarmee het bedrijf ook. SlimPartners...

Case: Opleiden in automotive leidt tot meer productie

Een productiebedrijf in de automitive wilde meer grip krijgen op het productieproces. Machine-instellingen, afsteltijden en opstartproblemen beïnvloedden in hoge mate hun productie. Te vaak moest er hulp worden ingeroepen. SlimPartners kreeg de vraag of scholing van...